חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

מחפשים יעד מקורי לחו"ל? טיול פרטי לאזרבייג'ן!

צוות אותנטיקו | 24.04.2018

אם כבר ביקרתם בארצות הברית ובשכנותיה מדרום, חרשתם את המזרח הרחוק ואתם מכירים כל פינה באירופה הקלאסית, ובעצם, גם אם לא, כדאי לכם לחשוב על אזרבייג'ן כעל יעד הטיול הבא שלכם. טיול פרטי באזרבייג'ן יכול להיות יעד חווייתי עבור משפחות, קבוצות חברים, ואף חברות שרוצות לצ'פר את העובדים המסורים שלהן (מה שמכונה טיולי תמריץ), וכל מי שרוצה לבקר במדינה בעלת תרבות עשירה, נופים קסומים ואוכל משובח.

מהם היתרונות של טיול פרטי?

  • אתם מחליטים על הרכב הקבוצה;
  • אתם מחליטים מהן מטרות הטיול;
  • אתם מחליטים מהם צורכי הקבוצה וההעדפות שלהם;
  • אתם מחליטים מהו סדר היום הרצוי.

במילים אחרות, טיול פרטי מותאם באופן אישי וייחודי לפי הפרמטרים שהוגדרו על ידכם. בנוסף, טיול פרטי מאפשר להתחבר אחד לשני ולהתגבש כקבוצה, שלא לדבר על ערך מוסף של הכרת מקומות חדשים.

בטיול פרטי לאזרבייג'ן תוכלו גם ליהנות מהדרכה מקצועית של מדריכים המכירים את היעד על בוריו, ילוו אתכם ויסייעו לכם בכל דבר ועניין, ובו במקביל גם ייתנו לחברי הקבוצה מרחב. טיול פרטי חוסך מכם את הזמן היקר המתבזבז בדרך כלל על מחקר מקדים, בירורים, תכנונים, הזמנת מקומות לינה, כרטיסים לאטרקציות, והתארגנויות במקום לא מוכר הדובר שפה זרה, וכך תוכלו לטוס בראש שקט ובידיעה שהטיול שלכם נמצא בידיים טובות.

למה דווקא אזרבייג'ן?

אזרבייג'ן ידועה בתור "מדינת האש" בגלל המקורות הזורואסטרים (דת זרתוסטרא העתיקה) שלה. יש בה סבך של ניגודים וסתירות, כמו גם מקום מפגש של תרבויות שונות, בזכות היותה בעבר תחנת ביניים חשובה בדרך המשי.
אזרבייג'ן היא מדינה מוסלמית שהייתה שייכת בעבר לברית המועצות. התושבים מדברים את השפה האזרית (שהיא בעצם דיאלקט של השפה הטורקית) וגם רוסית. הם שותים תה כמו האיראנים, אבל גם קפה טורקי; ואם תציעו להם וודקה יענו ברוסית – נזדרוביה!
כמו כן ניתן למצוא במדינה הזו תערובת של חדש וישן, אסלאם ודמוקרטיה חילונית. אזרבייג'ן היתה המדינה המוסלמית הראשונה שהכריזה על עצמה כדמוקרטית וחילונית.
מסיבות אלו ואלו שהוזכרו לעיל, כדאי לבחור דווקא בטיול פרטי לאזרבייג'ן, בליווי מקצועי ומיומן, שיוכל ללוות, להסביר ולאפשר לכם לחוות את הניחוחות השונים והמגוונים של הארץ המיוחדת הזו.

מה עושים באזרבייג'ן?

באקו, עיר הבירה של אזרבייג'ן, מעניקה חוויה מערבית קוסמופוליטית ושילוב בין התחדשות והיסטוריה בכל פינה. אם תבחרו בטיול פרטי לבאקו מובטח לכם שלא תשתעממו.

סיור בעיר העתיקה של באקו כאילו נלקח מאחד הסיפורים של אלף לילה ולילה. העיר העתיקה, הממוקמת על שטח שהיה מאוכלס מאז תקופת האבן, מציגה המשכיות תרבותית המשלבת נוכחות זורואסטרית, סאסאנית, ערבית, פרסית, עות'מאנית ורוסית. יחד עם ארמון שירוואנשאה ומגדל העלמה, הם היו האתרים הראשונים באזרבייג'ן שהוכרזו על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית.

מומלץ מאוד לבקר גם במוזיאון השטיחים המפורסם. האזרים טוענים שאין באמת דבר כזה "שטיחים פרסיים"; אלו שטיחים שנארגו על ידי אזרים שנדדו לאיראן, ואזרבייג'ן היא זו שאחראית למסורת השטיחים באסיה ובעולם כולו.

אפשר גם להרחיב את הטיול אל מחוץ לבאקו, ולבקר בגנג'ה ובאגם הכחול שנוצר כתוצאה מרעידת אדמה חזקה שהתרחשה באזור "לא מזמן", בשנת 1139; כן, אגם טרי טרי ויפה יפה. לסייר בעיר שקי (Sheki), עיר שהוקמה במאה ה-8 לפנה”ס, לנסוע לכפר הנפחים Lahidj ועוד.

בזכות הרשמים הייחודיים שהמקום מספק, טיול פרטי לאזרבייג'ן, יכול לתרום לגיבוש קבוצתי לקבוצות בכל סוג והרכב, והוא ישאיר אתכם עם זיכרונות משותפים וחיוך.

למידע נוסף על טיולים באזרבייג'ן>>

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין