חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

כל הסיבות לטייל במדינות הבלטיות

צוות אותנטיקו | 29.01.2018

המדינות הבלטיות הן שלוש המדינות ששוכנות ליד הים הבלטי: ליטא, לטביה ואסטוניה. משנת 2007 הן שייכות לאיחוד האירופי וכיום הן מהוות יעד תיירות נפלא. המדינות הבלטיות מציעות רצועות חוף, יערות ואגמים, לצד תרבות עממית ייחודית.

אף על פי שהמדינות הבלטיות נמצאות במרחק של 4 שעות טיסה בלבד מישראל, משום מה המטיילים הישראלים עדיין לא גילו אותן והם מעדיפים לטוס ליעדים פופולריים יותר באירופה. כבודן של אנגליה, ספרד וצרפת מונח במקומו, אבל פה יש לכם הזדמנות פז להכיר תרבות אחרת ומרתקת, ליהנות ממקום חדש וייחודי ולצבור חוויות בלתי נשכחות. אז מה כל-כך מיוחד בשלוש המדינות הללו? המשיכו לקרוא על כמה מהסיבות לטייל במדינות הבלטיות.

הזיקה ליהדות
במלחמת העולם השנייה נהרגו יותר מ-90% מהיהודים שהתגוררו במדינות הבלטיות. עד היום יש כמות מכובדת של אתרים יהודיים בשלוש המדינות, והם משמרים את התרבות היהודית ומהווים מוקד משיכה ליהודים מכל העולם, ולא בכדי המדינות הבלטיות: ליטא, לטביה ואסטוניה הפכו ליעדים כה פופולריים בטיולי שורשים שאנשים מכל העולם עורכים במטרה לנסות להבין ולו במעט כיצד חיו הוריהם וסביהם. וילנה לדוגמה, בירת ליטא והעיר העתיקה הגדולה ביותר במזרח אירופה, מחזיקה במורשת יהודית מרשימה ומכונה "ירושלים דליטא". אפשר להקדיש יום שלם מהטיול בוילנה לסיור על טהרת היהדות באתרים כמו בית הכנסת היחיד ששרד מתקופת המלחמה, בניין היודנראט, המקום בו עמד ביתו של הגאון מווילנה וגיא ההריגה הגדול של יהדות ליטא. גם האזור הישן של העיר קובנה היה מאוכלס ברובו מיהודים ורחובותיו קרויים על שמות יהודים ליטאים משפיעים. גם בערים קיידן, פלונגין ושוואלי יש אתרי מורשת יהודים רבים, שחשוב לבקר בהם. ברובע היהודי לשעבר של ריגה, בירת לטביה נמצאת האנדרטה לזכר בית הכנסת הגדול של ריגה, שנשרף על ידי הנאצים. אפשר לבקר גם בבית הספר היהודי הראשון באימפריה הרוסית ובגטו של גיטה, שם גם נמצא אתר השמדת יהודי ריגה ומחנה העבודה סאלאספילס. בעיר הבירה של אסטוניה, טאלין, יש עדות ליהדות העכשווית במדינה, והיא באה לידי ביטוי בבית הכנסת החדש שנבנה בשנת 2007. זו הזדמנות מצוינת להיפגש עם היהודים שחיים עד היום בטאלין ולשמוע מהם על החיים באסטוניה של ימינו.

השילוב בין ישן לחדש
העובדה שמדובר במדינות עתיקות, שעברו כמה וכמה ידיים במרוצת השנים עד שכל אחת מהן הגיעה לעצמאות המיוחלת, מוסיפה נופך מיוחד לטיול, ומאפשרת לשלב בין האתרים העתיקים לבין המודרניזציה והחדשנות. קלייפדה היא עיר הנמל היחידה בליטא והיא דוגמה חיה לשילוב בין סגנון בנייה המושפע מהסגנונות הגרמניים והסקנדינביים, ספינות מפרש ופסלים עתיקים, לבין החנויות, המסעדות והאווירה התוססת ששוררת בה. גם בעיר העתיקה של ריגה, בירת לטביה, ניתן לראות את חומות העיר והקתדרלה הותיקה שנוסדה ב-1211, לצד השוק המרכזי שנחשב לאחד הגדולים והמרשימים בכל אירופה ונמצא ברחוב אלברטה הידוע בסגנון העיצוב "ארט נובו" (אמנות חדשה). בטאלין, בירת אסטוניה, תקופת ימי הביניים נשמרה ומשתקפת בצורה האותנטית ביותר.

היופי עוצר הנשימה
פארק קדריורג הוא מסוג המקומות שמשדרגים כל טיול בחו"ל בשנייה שמגיעים אליו ומתגלה יופיו המשגע. הפארק הגדול והמטופח נמצא ברובע קדריורג בעיר טאלין והוא מכוסה בגנים יפהפיים, שבילים נעימים ובריכת ברבורים. נמצאים בו גם ארמון שנבנה ב-1718, בית המטבח של הארמון, בית השומרים ומוזיאון KUMU לאמנות. טראקאי, הנמצאת בליטא, נחשבת לבירה העתיקה של נסיכי המדינה והיא מוקפת מגנים נדירים ביופיים. האי סארמאה, הוא הגדול מבין האיים של אסטוניה ואפשר להכתיר אותו כאחד המקומות היפים והקסומים ביותר שיש לאזור הבלטי להציע. יש בו טחנות רוח, חופים מדהימים ובעיקר הרבה ירוק.

אתם לא חייבים להגיע לאתרים האלה לבד, קחו איתכם אדם או מספר אנשים שאתם מעוניינים לחוות את החוויה הזו איתם, והזמינו טיול פרטי מודרך של אותנטיקו. בטיול למדינות הבלטיות תוכלו לבקר בכל המקומות היפים ביותר במדינות הבלטיות וגם ללמוד על ההיסטוריה המרתקת של המדינות המיוחדות הללו.

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין