חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

למה כדאי לצאת לטיול שורשים?

צוות אותנטיקו | 30.01.2018

ישראל היא מדינה צעירה שהוקמה על ידי מהגרים ממדינות שונות. גם היום, 70 שנה אחרי הקמתה, חיים בה מהגרים, בני מהגרים וגם נכדים של מהגרים. מדינות המוצא שמהן אנחנו או אבותינו הגענו מהוות חלק בלתי נפרד מהזהות של כל אחד ואחת מאיתנו. כבר בכיתה ז' מתבקשים תלמידי בית הספר להגיש עבודת שורשים הסוקרת את אילנות היוחסין שלהם, משום שההיכרות עם ההיסטוריה שלנו מעניקה לחיינו משמעות ומאפשרת לנו להמשיך את חיינו.

גם בשלבים מאוחרים יותר של החיים עולה הצורך להכיר לעומק את ההיסטוריה ואת אילן היוחסין. יותר ויותר אנשים מתעניינים בטיולי שורשים למדינות המוצא שלהם, במטרה להתחקות אחר התרבות, האווירה ואורח החיים הנהוג בהן, כדי לנסות להבין ולו במעט כיצד חיו הוריהם וסביהם.

טיול שורשים: חו"ל באווירה אחרת
אם מדינות המוצא שלכם אינן מונעות ביקורים של ישראלים ויהודים, כדאי לכם לצאת למסע מרתק של פעם בחיים בעקבות השורשים שלכם. תמיד נחמד לטוס לחו" ל לא משנה מהו היעד. בכל מקום שאנחנו טסים אליו אנחנו זוכים להכיר תרבות אחרת, לשמוע שפה זרה ולספוג מעט מן העבר של המקום. אבל תארו לכם טיול שבו אתם מרגישים חלק מההיסטוריה של המקום, טיול שבו אתם מתחברים לשורשים שלכם. בטיול שורשים תוכלו לבקר במקומות שאתם או מי מקרובי המשפחה שלכם גדל בהם, לספוג את האווירה, להריח שוב את הריחות שליוו את הילדות ואולי אפילו לפגוש אנשים שאתם או משפחתכם הכרתם בעבר.

הטיולים שאנחנו באותנטיקו מציעים מלווים במדריך פרטי שמכיר את כל רזי המקום, כך שגם אם זו הפעם הראשונה שאתם נמצאים במדינת המוצא של הוריכם או סביכם, וגם אם עבר זמן רב מאז ביקרתם בה אתם תהיו צמודים למדריך שמכיר את המדינה כיום וידע לכוון אתכם למקומות האותנטיים והמשמעותיים ביותר שלשמם יצאתם לטיול.

טיול שורשים עם אותנטיקו: אוקראינה, פולין, ליטא, בלארוס, לטביה ועוד יעדים מרתקים
המקומות שניתן לצאת אליהם לטיול שורשים דרכנו הם אוקראינה, רוסיה, פולין, בלארוס, ליטא, לטביה, אסטוניה ועוד. כל טיול נתפר בדיוק לפי המידות שלכם וניתן אף לשלב בין שני יעדים קרובים בטיול אחד.

בטיול השורשים לבלארוס למשל, תבקרו בין היתר במינסק שעד מלחמת העולם השנייה הייתה מרכז יהודי חשוב במזרח אירופה, בכפר חאטין שנשרף על ידי הנאצים ובו אנדרטה מרשימה ובעיר ברנוביץ שהתקיים בה יישוב יהודי גדול.

גם בטיול השורשים לפולין תוכלו לבקר באתרים בעלי משמעות לכלל יהודי פולין, כמו המוזיאון לתולדות יהודי פולין בוורשה, ארמונו של ישראל פוזננסקי, איל הטקסטיל והנדבן היהודי; בעיר לודז' וברובע היהודי של קרקוב שבו שמונה בתי כנסת ובית קברות יהודי.

בטיול השורשים לאוקראינה אפשר לבקר בקייב, לבוב, ז'יטומיר ורובנו, אודסה וויניצה וביישובים רבים אחרים שההסיטוריה היהודית הותירה בהם את עקבותיה לעד.

אם הכתבה הזו גרמה לכם להתעניין בעבר שלכם ולצאת לטיול שורשים במדינת המוצא שלכם, אתם מוזמנים לקרוא עוד על מגוון היעדים שאנחנו מציעים ולהזמין טיול פרטי מודרך ליעד שלכם. אנחנו מבטיחים שתחוו חוויה מעצימה ובלתי נשכחת.

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין