חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

בעקבות משפחת הצאר – טיול פרטי לסנט פטרסבורג העיר המלכותית

צוות אותנטיקו | 17.07.2018

הסדרה החדשה של מת'יו ויינר, היוצר של מד מן, "משפחת רומנוב" (The Romanoffs), המספרת את סיפורם של דמויות שונות ששורשיהן נעוצים במשפחת המלוכה הבריטית, החזירה את שושלת רומנוב הרוסית לכותרת ועוררה עניין חדש גם בעירם – הלוא היא סנט פטרסבורג היפה.

מיכאל רומנוב, הצאר הראשון לבית רומנוב, ייצב את הממלכה ויצר שושלת ששלטה לאורך 300 שנה. נכדו פיוטר הגדול הפך את רוסיה למעצמה אירופית. הוא ייסד את סנט פטרסבורג בשנת 1703, ובשנת 1712 הפך אותה לעיר הבירה. רק אחרי מהפכת אוקטובר של 1917 חזרה מוסקבה להיות הבירה הרוסית. סנט פטרסבורג אמנם שינתה את שמה מספר פעמים במשך ההיסטוריה – היא נקראה גם פטרוגרד, ולאחר מכן לנינגרד – אך היא שמרה על מהותה כעיר המלכותית של רוסיה.

סנט פטרסבורג נחשבת ליפה שבערי רוסיה ויש המכנים אותה "ונציה של הצפון", משום שהיא שוכנת על שפת הים הבלטי בשפך נהר הנייבה, ובנויה על פני איים קטנים ושטוחים. כ-500 גשרים הוקמו על נתיבי המים כדי לחבר בין האיים השונים, וכיום היא נחשבת לעיר בעלת מספר הגשרים הגדול בעולם. חלק מהגשרים הגדולים מתרוממים למספר שעות בלילה, כדי לאפשר מעבר ספינות גדולות. לקראת בוקר הם חוזרים ויורדים כדי לעמוד לשרות התושבים.

מה כדאי לראות ולעשות בסנט פטרסבורג?

אם רוצים ליהנות מ"ונציה של הצפון", כדאי לקחת טיול פרטי לסנט פטרסבורג. טיול כזה יאפשר לכם לשוט בנהרות ובתעלות המים בעיר ויציע התבוננות שונה מזווית אחרת על העיר. תוכלו לבחור בין ערב רומנטי ורגוע בספינת יוקרה, או קרוז מלהיב במשך היום לאורך חופי העיר.

לסנט פטרסבורג יש להציע הרבה יותר מאשר נתיבי מים, תעלות וגשרים. לא לחינם היא נקראת העיר המלכותית. ניתן לראות בה ארמונות לרוב, פארקים וגנים מרהיבים, מבנים יפהפיים עם ארכיטקטורה מרשימה ועוד ועוד.

בכל טיול פרטי לסנט פטרסבורג חשוב לכלול סיור בהרמיטאז'. כמו שבפריז כל אחד יודע שצריך לבקר בלובר כדי ליהנות ולהתרשם מהאמנות והתרבות שהוא אוצר בתוכו, כך בסנט פטרסבורג – חייבים לבקר בהרמיטאז'. זהו אחד מהמוזיאונים הגדולים והחשובים בעולם. האוסף כל כך גדול ועצום, שכדי ליהנות ממנו בצורה אופטימלית כדאי לקבל הדרכה. בטיול פרטי לסנט פטרסבורג המודרך בידי מדריכים מקצועיים ניתן יהיה לקבל הדרכה והסברים גם במוזיאון.

אם אתם גם חובבי אמנות שימושית, אל תוותרו על מוזיאון פברז'ה. כן כן, על שם יוצר ביצי פברז'ה המפורסמות. מוזיאון חדש יחסית שנפתח לקהל בשנת 2013. הוא ממוקם בארמון שובלוב היושב על גדות נהר הפונטנקה. מלבד ביצי פברז'ה תוכלו למצוא במוזיאון פריטי אמנות שימושית של יוצרים אחרים.

כשאתם מזמינים טיול פרטי לסנט פטרסבורג, ודאו שבמסגרת התוכנית תגיעו גם לארמון יקטרינה שבעיירה פושקין המרוחקת כ-30 ק"מ מהעיר. זה ארמון מלכותי אמיתי שנבנה בסגנון הבארוק הרוסי והרוקוקו, ובמשך שנים שימש כארמון הקיץ של הצארים הרוסים. ההיסטוריה האדריכלית והנשית של הארמון ארוכה וסבוכה. ארבע הנשים החזקות שהיו מעורבות בבניית הארמון (הקיסרית יקטרינה ה-1, הקיסרית אנה, הקיסרית אליזבת והקיסרית יקטרינה ה-2) התפארו בגנים המרהיבים וראו בהן סמל לעושרן ולתרבותן. בסוף מלחמת העולם השנייה, כשהגרמנים נסוגו, הם הרסו את כל אגף המגורים של הארמון והשאירו מבנה חלול. רק בשנת 2003 הסתיימו עבודות השיקום והשיחזור. הארמון ממוקם בתוך שטח עצום של פארק וגנים קסומים.

יש כל כך הרבה דברים לראות ולעשות בסנט פטרסבורג, שכדאי לבקר במסגרת טיול פרטי כדי ליהנות מטיול שנתפר לפי הרצונות שלכם, בהתאמה אישית לצרכים שלכם, עם הדרכה צמודה ומקצועית, ולקבל טיפול של VIP במשך הטיול. אתם רק צריכים לנסוע וליהנות.

חברת אותנטיקו מציעה מגוון טיולים בהתאמה אישית לסנט פטרסבורג, בהם סיורי חוף בסנט פטרסבורג למפליגים בספינת שייט, טיולים מודרכים באתריה היפים, וטיולים הכוללים גם ביקור במוסקבה ובערי הטבעת הזהב.

למידע נוסף על תוכניות הטיולים לסנט פטרסבורג>>

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין