חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

מדוע כדאי לכם לנסוע ברכבת הטרנס סיבירית

צוות אותנטיקו | 14.11.2017

הרכבת הטרנס סיבירית היא הדרך היחידה לחצות את רוסיה ממזרח למערב דרך היבשה. אל תתבלבלו עם רכבת ישראל, שמכילה במקסימום שתי קומות צפופות והנסיעה הכי ארוכה בה היא מבאר שבע לנהריה. המסילה של הרכבת הטרנס סיבירית היא הארוכה ביותר בעולם ואנחנו בטוחים שמעולם לא יצא לכם לנסוע באחת כזו. כדי שתשתכנעו עד הסוף שאתם צריכים להזמין טיול פרטי מודרך ברכבת הטרנס סיבירית, קראו את המאמר הבא.

הרכבת הטרנס-סיבירית עוברת בשלוש מדינות ובשבעה אזורי זמן

הרכבת הטרנס סיבירית עוברת ברוסיה, מונגוליה וסין. היא מציעה מספר מסלולים שונים, וחשוב לציין שלא בכל המסלולים היא עוברת בכל המקומות, אבל מי שיחליט לקחת את המסלול הארוך, בהחלט יוכל לבקר בשלוש מדינות שונות, בשבעה אזורי זמן שונים ובעשרות ערים מרתקות ויפהפיות במהלך הנסיעה. מסלול זה אורך 15 ימים, מתחיל בטיול בן יומיים בעיר מוסקבה ברוסיה, לאחריו עולים על הרכבת הטרנס סיבירית וממשיכים למוקדים נוספים ברוסיה, כמו קאזאן, יקטרינבורג, נובוסיבירסק, אירקוטסק וימת באיקל. בדרך עוברים באולן אודה, בירת רפובליקת בוריאטה, באולן באטור, בירת מונגוליה והעיר הגדולה במדינה, בארליאן, הממוקמת על גבול סין מונגוליה ובבייג'ינג. בבייג'ינג מטיילים שלושה ימים (כמובן שגם החומה הסינית היא חלק מהמסלול) וזו בעצם גם התחנה האחרונה של הרכבת.

מתי בפעם האחרונה יצא לכם לישון ברכבת?

אנחנו מכירים את הטיסות הארוכות שאורכות מספר רב של שעות, שבהן מחלקים לנו כריות ושמיכות כדי שנוכל לישון בנוח. מי שמשלם מספיק כסף גם זוכה לטוס במחלקת עסקים וליהנות ממיטה של ממש. גם את אוניות הנופש אנחנו כבר מכירים, כשאנחנו מקבלים משהו בין תא לבין חדר המכיל מיטה ושאר דברים בסיסיים. אבל לכמה מכם יצא לנסוע ברכבת שהיא סוג של בית מלון על מסילות?

ברכבת הטרנס סיבירית יש ארבע קטגוריות של חדרים. בכל קרון בקטגוריית ה-VIP  יש 5 תאים וכל תא מיועד לשני אנשים עם 2 מיטות הנמצאות אחת מעל השניה ומכיל מקלחון ושירותיים אקולוגיים. בקטגוריית ה-Business class יש 6 תאים בקרון ובכל תא שתי מיטות הנמצאות אחת מעל השניה, מקלחת עם וילון ושירותים אקולוגיים. בקרון בקטגוריית ה-First class plus יש 8 תאים המכילים שתי מיטות יחיד הנמצאות אחת מעל השניה, טוש וכיור הנמצאים בין כל שני התאים, ושני חדרי השירותים שנמצאים בקצות הקרון. גם קטגוריית ה-First class מכילה 8 תאים, שתי מיטות בכל תא – אחת מול השניה, שני חדרי שירותים ומקלחת אחת המשרתים את כל הקרון. בכל התאים תוכלו למצוא טלוויזית LCD  ומזגן ובחלקם יש גם כורסא, שולחן וארון בגדים.

ראש שקט

בואו נודה על האמת. זה מאוד כיף לתכנן טיול מא' ועד ת', לחפש מסלולים באינטרנט, למקם אותם על המפה, לקבל טיפים מאנשים שונים ולבנות לוח זמנים מותאם אישית לצרכים ולרצונות שלנו. אבל כשמדובר בטיול שמתפרש על פני שלוש מדינות בסדר גודל כזה, כמעט בלתי אפשרי לתכנן אותו לבד. ברגע שאתם קונים כרטיס לנסיעה ברכבת הטרנס סיבירית, המסלול כבר ידוע מראש. אין הפתעות, אין שינויים ולרוב גם אין עיכובים. אתם יודעים בדיוק מתי אתם מגיעים לכל יעד, כמה זמן יש לכם להסתובב בו ואיפה בדיוק כדאי לכם לבקר בירידה מהרכבת. אתם יודעים מתי ההשכמה, מתי הארוחות וכמה זמן אורכת כל נסיעה. כל מה שנותר לכם הוא ליהנות ולצלם הרבה תמונות.

אז אם גם אתם מעוניינים לצאת למסע מרתק של פעם בחיים, הזמינו טיול ברכבת הטרנס סיבירית. יהיה לכם הרבה מה להגיד על הטיול הזה, אבל מה שבטוח – לעולם לא תשכחו אותו.

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין