חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

לטייל בסנט פטרסבורג

רחלה גנס | 21.09.2015

חזרנו זה עתה מסט. פטרבורג נרגשים, מרוצים ומלאי חוויות. אתה וצוות עובדיך תרמתם רבות להצלחת הטיול. תכנון הטיול שלנו, הגמישות בבחירת האתרים, רוחב הלב והנכונות לפתור כל בעיה בכל עת, כולל הדאגה לתכניות המיוחדות שהזמנו בהמלצתך ובעזרתך [ברכישת הכרטיסים] – בלט קירוב – ספרטקוס באולם תיאטרון מרינסקי החדש, האופרה נישואי פיגרו באולם תיאטרון מרינסקי הישן והמפואר, והופעת הפולקלור הרוסית –היו הופעות מדהימות.
אנחנו טיילים ותיקים ברחבי העולם, אבל על טיול כמו זה שאירגנתם לנו בסט. פטרבורג אפילו לא חלמנו – ויצא טיול מאלף!
זה התחיל בקבלת הפנים החמימה של ילנה בשדה התעופה עם נחיתתנו, הסבר קצר על המקומות בהם עברנו עד להגיענו למלון קמפינסקי [וכל זאת מאוחר מאד בלילה – שעת נחיתתנו]. המלון נבחר בהמלצתך החמה ואכן נהנינו מהשהות בו – הן מבחינת מיקומו והן מבחינת השירות, ארוחת הבוקר הנפלאה וכו'.
יום ההדרכה הראשון היה עם אלכסיי – בחור חביב ביותר דובר עברית – שהכיר לנו את העיר המרהיבה ביופיה והמעניינת כל כך כולל מסעדה אוטנטית עממית רוסית, ביקור בבית הכנסת, אנית הקרב אורורה , שד' ניבסקי פרוספקט ועוד.
בארמון יוספוב הדריכה אותנו קסניה – מומחית לארמון הזה. בחורה מקסימה ונעימה ובעלת ידע.
אבל גולת הכותרת היתה המלווה שנפל בחלקנו – ליאוניד לנדא. לא רק ידען המתמצא בחומר אלא "מענטש" אמיתי, קשוב ונכון למלא את כל רצונותינו בלי חשבון וללא תנאי.
בזכותו למדנו על הצארים הגדולים [פטר הגדול, אליזבטה וקטרינה הגדולה] ועל הקטנים יותר, אבל גם קבלנו שיעור מעודכן על רוסיה דהיום, על חיי הרוסים ב-50 השנים האחרונות וגם על תחילתה של המדינה הענקית מהמאה ה-11 ואילך, תוך סיור בשווקים דהיום, יציאה מהעיר לנובגורוד העתיקה וביקור בקרמלין הראשון ברוסיה, ביקור בכפר אוטנטי רוסי מימי הביניים וכד'.
ליאוניד ליווה אותנו בכל ודאג להביא אותנו למסעדות רוסיות אוטנטיות לבקשתנו, ואפילו ליווה אותנו לקנית מתנות וחסך לנו הן זמן והן כסף, והכל בשיתוף פעולה ברוח נעימה במיוחד. וכשמלווה כזה מסביר פנים ויעיל, גם צוותו [הנהגים המלווים אולג ובובה] משתף פעולה, איכפתי ואדיב. שניהם עשו הכל כדי להקל עלינו.
אפשר לכתוב ולספר עוד ועוד על הטיול הנפלא הזה, וכך נעשה.
מי שרוצה להנות מטיול מעניין לסט. פטרסבורג שלא ברפרוף, בחטף ועל רגל אחת – טוב יעשה אם יבחר בך ובצוותך, כמונו.
נהנינו מכל רגע.
שלך בהמון תודה,
רחלה ומיקי גנס, מרגלית ומשה כפרי

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין