חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

בעקבות אימא וולגה – שיט נהרות ברוסיה

צוות אותנטיקו | 15.03.2018

שיט נהרות ברוסיה היא אחת הדרכים המיוחדות והמרתקות לטייל ברוסיה ולהכיר אותה לעומק. טיול שיט מאפשר להתוודע לא רק לערים הגדולות ולאתרי התיירות המפורסמים, אלא גם לכפרים, לכנסיות ולתושבים המקומיים. ואם מדובר בהפלגה בספינת נהר יוקרתית, הכוללת לינה בתנאי פאר, מזון משובח ושירות עילאי – מובטחת חוויה בלתי נשכחת.

קצת על נהר הוולגה

נהר הוולגה, הנהר הלאומי של רוסיה, הוא הנהר הארוך ביותר באירופה. אורכו הוא 3,692 קילומטרים והוא זורם דרך מרכז רוסיה ואל הים הכספי. כמה מהערים הגדולות של רוסיה יושבות על גדות הנהר. בעבר, הנהר שימש דרך מסחר מרכזית שחיברה בין צפון אירופה וארצות המזרח הקרוב. הנהר גם שימש תפאורה לרבות מקלאסיקות הספרות הרוסית, בהן ספרו של פושקין, "בת הקפיטן", ולכן "אימא וולגה", כפי שהנהר מכונה בפולקלור הרוסי, נחשב אתר חובה לחובבי התרבות והספרות הרוסית. גם חובבי הטבע והנופים יעצרו את נשימתם מהנופים הנשקפים, ממימיו הצלולים, חיות הבר ואינסוף הציפורים המאכלסות אותו.

נוחות ויוקרה בספינת החלומות Volga Dream

אין דרך טובה יותר מלשוט על נהר הוולגה בין מוסקבה וסנט פטרסבורג מאשר בספינת הנהר היוקרתית Volga Dream. שיט זה מתאים במיוחד למטיילים המעריכים איכות, נוחות, אוכל טוב ועיצוב מרשים, וכמובן נופים יפים, ומעדיפים ליהנות מחופשה שלווה ונינוחה ולהשאיר את תכנון הטיול וארגונו לאנשי המקצוע.
ספינת הנהר Volga Dream היא אומנם ספינת היוקרה הראשונה ששטה על נהרות ותעלות המים של רוסיה, אבל היא חודשה לאחרונה כדי להבטיח לאורחים תנאים מהמעלה הראשונה. בזכות הסיפונים המרווחים ומספר האורחים המצומצם בהשוואה לספינות פאר בסדר גודל זה, האורחים יכולים לצפות בשקיעות, בזריחות ובנוף המגוון בפרטיות מלאה, כאילו הם שטים ביאכטה פרטית. בספינה גם בר באוויר הפתוח, ספרייה מאובזרת, חדר כושר וסאונה.
התנאים בספינה כוללים את כל אמצעי הנוחות והפינוק, בהם מקלחת פרטית, טלוויזיית לוויין, מיני-בר, כספת, מייבש שיער, חלוקים ונעלי בית, וכו'.

מה רואים בשיט נהרות ברוסיה?

שיט נהרות ברוסיה אינו כולל בהכרח רק אכילה ומנוחה; לרוב השיט נמשך בין מוסקבה וסנט פטרסבורג, וכולל סיורים באתרי החובה של ערים אלו, בהם הכיכר האדומה, מתחם הקרמלין, וגלריית טרטיאקוב במוסקבה, מוזיאון הארמיטאז' וארמון יקטרינה בסנט פטרסבורג.
אבל בעיני רבים, גולת הכותרת של טיול השיט ברוסיה הוא הביקור בכפרים והיישובים הפרוסים לאורך נהר הוולגה: העיר ירוסלבל העתיקה, היישוב הכפרי גוריצי, האי קיז'י המפורסם בארכיטקטורה הייחודית, הכפר הקסום סבירסטרוי ועוד. ביקורים אלה מאפשרים להתוודע, בין היתר, לאדריכלות הרוסית המסורתית, למסורת הכנסת האורחים הרוסית, לטקסי התה ולתרבות מפוארת ששמרה על ייחודה מזה מאות שנים.
לקצרים בזמן ניתנת האפשרות לבחור במסלול מקוצר יותר המתחיל במוסקבה ומסתיים בוולגוגרד, המכונה על שם נהר הוולגה, המוכרת לחובבי ההיסטוריה כסטלינגרד, והעיר שבה התרחש קרב סטלינגרד במלחמת העולם השנייה.

הזמנת שיט בנהר הוולגה גם תבטיח לכם ליווי צמוד של מדריכים מקצועיים, הבקיאים בשפה, בתרבות ובהיסטוריה של אתרי התיירות, והם יעשירו את חוויית הטיול בהסברים ובסיפורים.
הקליקו למידע נוסף על טיולי שיט נהרות ברוסיה המשווקים על ידי אותנטיקו – נציגתה הרשמית של חברת Volga Dream Cruises בישראל.

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין