חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

טיול באוזבקיסטן: המדינה המרתקת ביותר שטרם הכרתם

צוות אותנטיקו | 06.08.2018

בפברואר האחרון התבשרנו כי ויזת הכניסה לאוזבקיסטן מבוטלת, מה שאומר שתיירים ממדינות רבות יכולים לבקר במדינה לתקופה של עד 30 יום מבלי להזדקק לאשרה מיוחדת. זו בשורה משמחת, משום שבזכות ביטול הוויזה, יותר ויותר תיירים מרחבי העולם זוכים להכיר את הקסם המיוחד של המדינה.

למה אתם חייבים לטייל באוזבקיסטן?

אוזבקיסטן, שהייתה חלק מברית המועצות עד לקבלת עצמאותה ב-1991, היא הלב והנשמה של דרך המשי ואחת המדינות המרתקות ביותר, המאפשרת לתיירים לחוות חוויות אותנטיות שדי נעלמות מהעולם, בהן פניני אדריכלות, אתרי מורשת לאומיים, טבע פראי וקולינריה ייחודית.

במדינה יש שילוב מיוחד בין היסטוריה בת 2000 שנה לבין אווירה מודרנית ועכשווית. הארכיטקטורה שמאפיינת את המסגדים, המדרשות, המוזוליאומים והמינרטים, אינה זהה בכל המבנים והיא למעשה מייצגת את מגוון התקופות והשליטים שהיו לאוזבקיסטן במרוצת השנים.

המטבח האוזבקי שמושפע ממטבחים שונים כמו הפרסי, הסיני, הרוסי והטורקי, הביא לעולם מספר מאכלים טעימים במיוחד, בהם אוש-פלוב – אורז עם ירקות מטוגנים ובשר, נון – לחם אוזבקי טרי שמתלווה לכל ארוחה וסומאלאק – ממרח חיטה מתוק שיש לבחוש במשך לילה שלם. המטעמים האוזבקיים הם ללא ספק סיבה מספיק טובה להגיע לביקור.

למה לצאת דווקא לטיול פרטי באוזבקיסטן?

אוזבקיסטן היא מדינה גדולה ולא מאוד מתוירת. כמעט בלתי אפשרי לבקר בכל המקומות החשובים והמיוחדים שיש למדינה להציע מבלי לבצע הכנה מדוקדקת מראש, לחקור את כל האזורים, את דרכי ההגעה, את האטרקציות המוצעות ומקומות הלינה האפשריים ולתכנן את המסלול לפרטי פרטים. גם העובדה שהאוזבקים אינם מצטיינים באנגלית מקשה מאוד על התקשורת עם המקומיים ויכולה להפוך את הטיול לחוויה מאתגרת ואף לא נעימה.

טיול פרטי לאוזבקיסטן יכול להיות פתרון מצוין למי שרוצה למצות את הטיול באוזבקיסטן ולמקסם את החוויות ממנו. הסיבה לכך היא שבטיול בהתאמה אישית, ליחידים, לזוגות או לקבוצות, הכול מתוכנן ומאורגן מראש כך שבמהלך הטיול תוכלו להתפנות לדבר החשוב באמת – ההנאה שלכם. הטיול מלווה במדריך מקומי מקצועי דובר אנגלית ובחלק ממנו מתניידים באמצעות רכב פרטי או מיניבוס, כך שכיאה לטיול VIP אפילו לתחבורה לא תצטרכו לדאוג בעצמכם.

איפה הכי כדאי לטייל באוזבקיסטן?

אוזבקיסטן היא מדינה מאוד מגוונת וכיאה לאחת כזו, אפשרויות הטיול בה הן רבות. אתר החובה הראשון במדינה, הוא כמובן עיר הבירה טשקנט. בעת ביקר בטשקנט מומלץ להגיע אל כיכר העצמאות, אל מדרחוב ברודווי ואל המתחם הדתי Hast-Iman שבו נמצא אחד ההעתקים העתיקים ביותר של ספר הקוראן. אם אתם חובבי אוכל ותרבות אל תוותרו על ביקור בשוק המקורה הגדול ובמשכן התיאטרון לאופרה ובלט.

עיר מרשימה לא פחות באוזבקיסטן היא חיווה, פנינת נווה מדבר ובין הערים היפות ביותר בעולם. בעיר הפנימית של חיווה, המוקפת חומות, ניתן לחזות ביצירות מופת ארכיטקטוניות כמו ארמונות, מבצרים, מסגדים ועוד. ניתן לבקר גם בבתי מלאכה לעבודות יד כמו גילופי עץ והכנת בובות תיאטרון מעיסת נייר.

טיול לאוזבקיסטן לא יהיה שלם ללא ביקור בבוכרה היפה ובמקומות המדהימים שנמצאים בה, כמו המוזוליאום העתיק, ארמון החורף של האמיר הבוכרי ומינרט Poi-Kalyan שנחשב בעבר למבנה הגבוה ביותר בעולם. השווקים המקומיים מאפשרים לטעום מהתרבות הייחודית של הבוכרים, כמו גם מתחם Lyabi-Hauz שבנוי סביב בריכת מים גדולה ומהווה את לב ליבה של העיר.

עוד עיר חובה באוזבקיסטן היא סמרקנד המפוארת, ששימשה מרכז תרבותי ומסחרי באסיה של המאות ה-14 וה-15, ושההיסטוריה העשירה שלה ניכרת בכל שביל ורחוב. בטיול בסמרקנד אפשר להתרשם מהמבנים והמינוארטים המרשימים, וכן לצאת למסע קניות בשוק הססגוני Siyab Bazar.

בדרך אל בוכרה תוכלו לבקר במרכז לאמנות הקרמיקה בעיירה Gijduvan, שהפך למוקד עניין מפורסם ובמאגר המים המקורה(Sardoba) ב- Rabat Malik Caravansar. הסרבודות הוקמו בגלל האקלים היבש במרכז אסיה, בעיקר באזורים עם אדמות נמוכות, כדי להציע למטיילים מאגר שמתמלא ממימי בגשם ומנחלים שונים.

אפשרויות הטיול באוזבקיסטן הן בלתי נגמרות ובאמצעות טיול פרטי מודרך תוכלו לנצל את הזמן בצורה המושלמת ביותר ולבקר במקומות רבים, לטעום טעמים מיוחדים ולחוות חוויות בלתי נשכחות.

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין