חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

היכונו להתאהב: טיול לארמניה כמו שלא הכרתם

צוות אותנטיקו | 28.02.2018

רוב הישראלים לא יודעים הרבה על ארמניה, אבל כל מי שמגיע אל המדינה מתאהב בה. ייתכן שזה בזכות ההיסטוריה המרתקת שלה – ממלכה גדולה שבהמשך הפכה למדינה הנוצרית הראשונה בעולם, שעל אף השתייכותה של המדינה לאימפריה הפרסית, הצליחו לשמור על השפה והמסורת לאורך ההיסטוריה. אולי זה בזכות הארמנים מסבירי הפנים, אבל מה שבטוח, אם עדיין לא ביקרתם בארמניה, יש כמה סיבות טובות לכך שאתם פשוט חייבים להגיע לשם.

המדינה המרתקת נמצאת בחבל קווקז והיא מציעה שילוב מושלם בין היסטוריה עתיקת יומין, הבאה לידי ביטוי באתרים היסטוריים ובמוזיאונים, לבין נופים עוצרי נשימה. בארמניה יש 200 נהרות זורמים, יערות, עמקים ומפלים שגורמים לכל מי שמטייל בה להרגיש שהוא חי בתוך גלויה.

אמנות, מוזיאון וברנדי בארמניה, מה צריך יותר מזה?

בין אתרי החובה של ארמניה נמצאת ירוואן, עיר הבירה התוססת, המציעה בילוי מגוון ועשיר, החל בקומפלקס האמנות המפורסם "הקסקד", דרך אתר הזיכרון לשואה הארמנית ועד למוזיאון מטנאדרן המציג אוסף מרשים של כתבי יד עתיקים. כמו כן, לא כדאי לפספס את מפעל הברנדי המפורסם שמציע טעימה מהברנדי המשובח ביותר שיצא לכם לטעום.
ארמניה היא מדינה ללא גבול ימי והיא גובלת באיראן, אזרבייג'ן, גאורגיה וטורקיה. אף על פי כן, היא התברכה באגם ענק בגובה של 2000 מטר מעל פני הים, ולחופי האגם ישנם כפרים, כנסיות ושרידים היסטוריים והוא מעוטר ברכס המושלג של הרי הקווקז.

ביקור בדרך המשי ובהר אררט ואירוח בבית ארמני מקומי

בדרך המשי מצוי אתר מעניין – מעבר סלים שבנה בה ב-1332 הנסיך צ'סר ארבליאן הוא דוגמה נהדרת לבנייה חצי-צבאית, שהיא אחד המאפיינים הבולטים של דרך המשי. בטיולים הארוכים מומלץ לפנות זמן לנסיעה אל גבול ארמניה-טורקיה ולהקדיש זמן לביקור במנזר חור ויראפ המציע תצפית מרהיבה על הר אררט התנ"כי, ההר הקדוש של ארמניה.

בטיול לארמניה מבית אותנטיקו, נוסף על אתרי החובה המדהימים תוכלו גם לחוות חוויה אותנטית הכוללת ביקור אצל משפחה מקומית שתארח אתכם לארוחת צהריים מסורתית ותאפשר לכם לצפות בטקס אפיית הלחם המפורסם. הטיולים שלנו לארמניה נפרסים על פני חמישה או שמונה ימים וניתן אף להזמין טיולים ארוכים יותר המשלבים ביקורים בארצות השכנות כגון טיול בארמניה ובגאורגיה או טיול בארמניה, גאורגיה ואזרבייג'ן.

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין