חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין
חיפוש טיול למעלה

היעדים הכי שווים לטיולי בוטיק איכותיים לשנת 2019

צוות אותנטיקו | 18.03.2019

בכל שנה יעדים שונים ומפתיעים תופסים מקום ברשימת היעדים המוחתמים ביותר בדרכונים הישראליים. יעדים שעד לא מזמן נחשבו לייחודיים ולא מוכרים הופכים פתאום לכוכבים ברשתות החברתיות, עד כדי כך שנראה לנו שאנחנו היחידים מבין כל חברי הפייסבוק שלנו שעוד לא ביקרו בו.

ב-2018 הערים המתוירות ביותר בקרב הישראלים היו פראג (צ'כיה), קייב (אוקראינה) ובאטומי (גאורגיה). גם באיי יוון הייתה נציגות לא מבוטלת בכלל של עם ישראל, שאף פעם לא אומר "לא" לחופשה שמשית במלון הכול כלול ובמרחק פסיעה מנתב"ג.

2019 התחילה ממש לא מזמן ועונת השיא עדיין לפנינו, אז אילו יעדים יתפסו את מקומם של היעדים מהרשימה של 2018? גם השנה יש נציגות מרשימה של מדינות אסיה-אירופה, רק שהפעם שחקניות חדשות נכנסות למגרש ואנחנו מתרגשים לשתף איתכם את כל המידע שיש ברשותנו על המדינות המרתקות האלה. אם תפתחו את הראש ותקבלו את ההמלצות שלנו ליעדים השווים ביותר (לדעתנו) לטיולי בוטיק איכותיים, אתם צפויים לחוות חוויות יוצאות דופן שיהפכו את כל מה שהכרתם על חופשות בחו"ל למשהו חדש לגמרי ומרגש למדי.

ארמניה

4 יעדים מפתיעים ל-2019

 

ארמניה העתיקה

ארמניה היא אחד היעדים המרתקים ביותר בקווקז ואחד היעדים הקלאסיים למי שמחפש טיול בוטיק ייחודי ומגוון. אנחנו יכולים להמשיך לדבר שעות על ההיסטוריה עתיקת היומין, על הנופים המהפנטים ועל אוצרות הטבע הרבים של ארמניה, אבל כדי שתספיקו לקרוא על שאר היעדים (והלא פחות נפלאים) שיש לנו להציע, בואו ניגש לעניינים. אלה שלוש הסיבות לכך שאתם חייבים לצאת לטיול בוטיק בארמניה ב-2019:

ירוואן הבירה – בירתה של ארמניה, ירוואן, מציעה אווירה קסומה ומיוחדת שמורגשת בכל פינה בעיר. כל אחד יכול למצוא משהו שמעניין אותו בירוואן. אם אתם מתעניינים באומנות אתם חייבים לבקר בקומפלקס האומנות והגלריה, "הקסקד". אם אתם יותר בעניין של אוכל ואלכוהול, אז בוודאי תיהנו מביקור במפעל הברנדי המפורסם (שכולל גם טעימות, כמובן) ובשוק המזון "גום". אם אתם חובבי היסטוריה, אסור לכם לפספס את אתר הזיכרון לשואת העם הארמני. בעצם, גם אם אינכם חובבי היסטוריה, הביקור באתר הוא אחד הדברים הכי מרגשים שייצא לכם לעשות.

רכבל בצחקדזור (Tsaghkadzor), ארמניה

הר אררט התנ"כי – בגבול בין ארמניה לטורקיה תהיה לכם הזדמנות נדירה לבקר במקום שעל פי האמונה נמצאת בו תיבת נח והוא מהווה מוקד משיכה לכל הדתות. אנחנו מדברים כמובן על הנקודה הקרובה ביותר להר הגעש כפול הכיפה – הר אררט, המתנשא לגובה של 5137 מ' ונמצא במזרח טורקיה. מי שיגיע לשם יזכה לבקר גם במנזר נורבאנק המבודד בין הסלעים האדומים וגם במונומנט האבנים הפרהיסטורי המכונה סטונהנג’ ארמני.

דרך המשי וימת סוואן – בדרך לאחד המקומות היפים ביותר בארמניה, ניתן לבקר בבית קברות יהודי עתיק שנתגלה רק בשנת 1996. משם מומלץ להמשיך לקרוואנסאראי במעבר סלים – חאן שיירות שמהווה דוגמה מושלמת לבנייה של ימי הביניים והוא אחד מהסעיפים החשובים ביותר של דרך המשי, המחברת בין סין לאירופה דרך ערים ומדינות שונות, בהן ארמניה. בהמשך כדאי מאוד להגיע אל גולת הכותרת, סוואן – אגם ענק וגבוה במיוחד (2000 מ' מעל פני הים), המחולק לאגם גדול וקטן ומעוטר ברכס המושלג של קווקז.

אוזבקיסטן – מרכז אסיה האותנטית

נמשיך על דרך המשי, עם יעד נוסף ומפתיע לא פחות – אוזבקיסטן. אופיה המיוחד של המדינה נוצר בגלל הכיבושים הרבים שעברה אוזבקיסטן במרוצת השנים, שכללו שליטים שונים כמו אלכסנדר הגדול, ג'ינג'יס חאן וטימור לנג (אבי האומה האוזבקית). אוזבקיסטן היא פסיפס תרבותי המשלב מאפיינים פרסיים, ערבים, מונגולים ורוסים. אבל יש עוד סיבות לבקר באוזבקיסטן בהקדם:

ההיסטוריה המרתקת – אוזבקיסטן טומנת בחובה פניני היסטוריה גדולות ולאומיות לצד סיפורים קטנים ופשוטים, והם יוסיפו לביקור בה עומק ועניין. כך למשל, בטיול בעיר סמרקנד ששייכת למנהיג ההיסטורי טימור לנג, תגלו שאתם נמצאים במקום שנחשב למרכז הכלכלי, התרבותי והאינטלקטואלי של מרכז אסיה במאות ה-14–15. מומלץ לבקר גם במצפה הכוכבים העתיק בעיר, בקברו של הנביא דניאל ובמוזוליאום שבו נקבר לנג. בכפר Koni Ghil יש טחנת נייר המשמרת את תהליך ייצור הנייר העתיק. בבוכרה יש לא מעט אתרים היסטוריים חשובים, בהם המוזוליאום בן 1000 השנים של איסמעיל סמאני, ארמון החורף של האמיר הבוכרי והמינרט Poi-Kalyan שנחשב בעבר למבנה הגבוה בעולם.

עמק Chong Kemin, טיולים בקירגיזסטן ואוזבקיסטן מבית אותנטיקו - כותרת

השורשים היהודיים – לאחר חורבן בית המקדש הראשון החלה להתפתח באוזבקיסטן קהילה יהודית שקיימת כבר למעלה מ-2000 שנה. עם קבלת העצמאות, כ-70,000 יהודים היגרו למדינות אחרות, עד שהקהילה הצטמצמה מאוד, אך עדיין ניתן למצוא שרידים שלה. כיום, אחד מיעדי החובה באוזבקיסטן היא העיר סמרקנד, שם נמצאת האחוזה של אברהם קלנטרוב, גביר יהודי עשיר, שהפכה למוזיאון תולדות האזור. במוזאון מוצגת תערוכה שמוקדשת כולה להיסטוריה של העם היהודי הבוכרי. ברובע היהודי של בוכרה היפה עדיין עומד בית כנסת עתיק, שחובה לבקר בו.

אזרבייג'ן, ארץ האש הקדושה

אזרבייג'ן, המכונה גם "ארץ האש הקדושה" מלאה בהפתעות שיהפכו את הטיול שלכם לבלתי נשכח – עם אטרקציות רבות ונפלאות שהיא מציעה, תרבות מרתקת, מטבח עשיר וערב לחך וכמובן, נופים מהממים שקשה להישאר אליהם אדישים. כל אלה ויותר, גרמו לנו להתאהב באזרבייג'ן ואנחנו בטוחים שאחרי שתכירו אותה קצת יותר, גם אתם תרגישו שאתם מוכרחים לבקר בה.

אטרקציות – באזרבייג'ן יש לא מעט אטרקציות שיכולות למלא טיול שלם בן שבועות, אבל אם אתם מגיעים לתקופה מוגבלת של 5-8 ימים (הזמן המומלץ), יש כמה אתרי חובה שאתם חייבם לבקר בהם. בבירה באקו, מומלץ לבקר במגדל העלמה שהוא אחד מסמלי העיר, בדוכני המזכרות והחנויות המיוחדות שבכיכר העיר, במוזיאון השטיחים המפורסם ובשוק האוכל טאזה בזאר, בו ניתן לרכוש מהמטעמים האזרים- פירות, ירקות, בשר, גבינות, תבלינים, ריבות ועוד. בעיר הצפונית קובה נמצאים הר חמש האצבעות, המשמש למוקד עלייה לרגל לבקשת ניסים ומשאלות, מסגד יום השישי, מוזיאון החמאם ומפעל לאריגת שטיחים.

'האגם הכחול' (Lake Göygöl), אזרבייג'ן

תרבות – לאזרבייג'ן מורשת תרבות עתיקת יומין. עם זאת, היא ידועה כאחת המדינות המוסלמיות החילוניות והמתקדמות ביותר בעולם. למרות האווירה המאוד מערבית, המורגשת בעיקר בעיר הבירה, באקו, ניתן ליהנות גם מניחוחות מאזנים של המזרח המוסיפים נופך אחר לכל החוויה. שדרת הזיכרון שבעיר, הוקמה לזכר האזרים שנהרגו מירי סובייטי ב-1990 וממנה אפשר להגיע לתצפית נוף פנורמי על כל העיר. בעיר גנג'ה, שהיא השנייה בגודלה באזרבייג'ן, נמצא המוזוליאום לזכרו של המשורר חכים ג'מאל א-דין נזאמי ולידו קרוואן סאראי שהשתמר מימי הביניים. אחת הערים המתוירות ביותר במדינה היא שקי ובה אפשר לשאוב המון תרבות. בעיר נמצא ארמון הקיץ של החאנים, שנחשב ליצירת מופת אדריכלית מהמאה ה-18 ומשתייך לרשימת אתרי המורשת התרבותית של אונסק"ו. ביקור בעיר הוא הזדמנות מצוינת להתארח לארוחת צהריים אותנטית אצל משפחה מקומית.

טבע – לא רק היסטוריה ומבנים עתיקים יש באזרבייג'ן, אם כי גם כמה פניני טבע של ממש, ששוטפות את הטיול בכחול וירוק ומאפשרות לצלם כמה תמונות מרהיבות. באזור גנג'ה נמצא האגם הכחול, אשר נוצר כתוצאה מרעידת אדמה שפקדה את המקום אי שם ב-1931 ויצרה את אחד המקומות היפים ביותר. שמורת גובוסטאן השוכנת באזור סלעי מכילה פטרוגליפים רבים מתקופת האבן ובקרבתה יש הרי געש רבים הפולטים בוץ מבעבע וגז. כדי להשלים את הטיול, מומלץ מאוד להגיע אל חצי האי אבשרון, שנמצא בחופו המערבי של הים הכספי ובו ניתן לבקר בהר האש, שנקרא כך משום שבוערת בו אש תמידית.

הנציגה האירופאית – פורטוגל

אחרי שחרשנו את יבשת העל אירואסיה (אירופה-אסיה) הגיע הזמן להתמקד במדינה אחת מדהימה בדרום מערב אירופה – פורטוגל. לאחרונה הפכה המדינה ליעד מבוקש בעבור ישראלים רבים המבקשים להוציא דרכון זר, אבל חוץ מנדיבותה במתן דרכונים לישראליים מדובר במעצמה ימית בעלת תשתית תיירותית מצטיינת, אתרי נופש קסומים ואוכל מצוין שמורכב בעיקר מדגים, פירות ים, גבינות וקינוחים מעניינים. אם ההקדמה הזו לא שכנעה אתכם לקנות כרטיס טיסה, המשיכו לקרוא. כך שגם אם עדיין אין לכם דרכון פורטוגלי, אל תוותרו על ביקור במדינה היפהפייה הזו.

ליסבון – בעיר הבירה המודרנית של פורטוגל נמצאים לא מעט אתרים שכל תייר חייב לבקר בהם, בהם הכיכר המרכזית, כיכר רוסיו, רחבת סאו דומינגס (שם נמצאת אבן עגולה שחקוק עליה מגן דוד, לזכר אלפי יהודים שנרצחו שם ב-1506) וכיכר המסחר שהיא בין הכיכרות היפות באירופה כולה. ברובע בלן שבעיר, נמצאים מנזר ז'רונימוש שהוא יצירת מופת מסגנון האדריכלות המנואליני, אנדרטת התגליות ומגדל בלן שהוא אחד מהאתרים הבולטים בליסבון. אי אפשר לבקר בבלן בלי לטעום את המאפה המפורסם "פשטל דה בלן".

ליסבון, פורטוגל

פורטו – פורטו היא העיר העתיקה והרומנטית ביותר בפורטוגל. ההיסטוריה העשירה שלה והארכיטקטורה המיוחדת, לצד הטבע והמודרניזציה הופכים אותה למקום שלא תרצו לעזוב. בכיכר בואווישטה נמצאת אנדרטה שמסמלת את ניצחון הפורטוגלים על נפוליאון. מומלץ לבקר גם בבניין המודרני "בית המוסיקה" ובנקודת תצפית באזור Matosinhos . במרכז ההיסטורי של פורטו נמצאת "תחנת הרכבת סאו בנטו" שהיא בין 14 התחנות היפות בעולם. אחד האתרים הבולטים ביותר של פורטו הוא ארמון הבורסה שנחשב ליצירת מופת. ביקור בפורטו לא יהיה שווה בלי לבקר ביקב.

טרנקוזו – טרנקוזו הוא כפר היסטורי, בו ניתן לטייל בכיכר הראשית ובמצודה הגדולה. במרכז העיירה טרנקוזו שוכן הרובע היהודי העתיק, בו חיה קהילה יהודית גדולה עד שהמירה את דתה בכפייה בשנת 1946. היהודים האלו כונו "הנוצרים החדשים". סמליו הייחודיים של הרובע הם סימני הצלבים החרוטים בפתחי הבתים לצד תוספות מיוחדות, שהעידו על כך כי מדובר בבתים של יהודים שהמירו את דתם.

כל אחד מהיעדים שהזכרנו לעיל הוא עולם ומלואו ומומלץ לתכנן את הטיול בקפידה, כדי להצליח להוציא ממנו את המיטב. דווקא משום שמדובר ביעדים לא מאוד תיירותיים, שדורשים היכרות מוקדמת ותכנון מדוקדק, מומלץ לצאת לטיול בוטיק בכל אחת מהמדינות הללו. טיולי הבוטיק של אותנטיקו הם טיולים איכותיים שמאפשרים לכם ליהנות מהטיול מבלי להתעסק בשום דבר. המדריכים שלנו דואגים לכם למסלול, לכניסה לאטרקציות, לארוחות ולנסיעות ממקום למקום, כך שכל מה שנותר לכם הוא ליהנות מהרגע. אה, ולצלם לרשתות החברתיות, כמובן.

חיפוש הכתבות לפי תחומי עניין